Speeddating @ NOA Outdoor Living
Samen sterk: twee krachtige woorden die de visie binnen BFG-FBEP typeren. Het recentste evenement is daar een mooi bewijs van. De deelverenigingen Oost- en West-Vlaanderen#Pro4Green sloegen de handen in elkaar en nodigden al hun leden uit op een speeddating @ NOA Outdoor Living.
NOA Outdoor Living is een vernieuwend, prestigieus en uniek landschapspark te Kruisem dat bezoekers weet te overtuigen van de nieuwe trends in het buitengebeuren. De grootschalige aanpak, het dozijn aan thematuinen en de talrijke paviljoenen geven een nieuwe dimensie aan het begrip buitenbeleving. Design en innovatie worden samengebracht. Meer nog: dit event brengt in één beweging een veelvoud aan professionals bij elkaar, legt gewicht in de schaal bij de 30 high-end partners die NOA rijk is en geeft ons als beroepsfederatie een stralend gezicht!
Multifunctionele buitenruimtes
Het Belgische buitendesign scoort wereldwijd hoge toppen! Meer en meer groeit het besef dat buitenleven heel wat voordelen geniet. Het buitenzijn verlaagt stress, stimuleert de creativiteit en doet het risico op ziekten en afwezigheden op het werk dalen. De trend van outdoor living kent de laatste jaren dan ook een hoge vlucht. Het buitenleven krijgt steeds meer waarde, waarbij tuinen en terrassen centraal staan. Dit leidt tot een stijgende vraag naar kwalitatief buitenmeubilair, -keukens en luxe accessoires. Vooral multifunctionele buitenruimtes staan in de schijnwerpers; men zoekt niet alleen ontspanning, maar ook een plek voor koken, dineren en gezelligheid.
Vooral multifunctionele buitenruimtes staan in de schijnwerpers; men zoekt niet alleen ontspanning, maar ook een plek voor koken, dineren en gezelligheid.
De vraag naar comfort in buitenbeleving neemt gestaag toe. “En op deze vraag speelt NOA Outdoor Living in, want innovatie en design zijn de rode draad door het concept”, aldus Paul Renson, CEO van het nieuwe Outdoor Experience Center.
Met een 30-tal nationale en internationale high-end partners bundelt NOA de krachten. Hun producten zijn kwalitatief samengebracht in een buitenshowroom met als doel om op een ontspannen manier je blik te verruimen en ideeën op te doen.
Design vinden we niet enkel in de producten, ook in de omgeving en de architectuur. Het indrukwekkend landschapspark is het werk van burO Groen en getuigt van landschapsbeleving en architecturale waarde.
“Normaliter komt een product in een omgeving te staan, hier @ NOA is de omgeving ontworpen rond het product”, aldus Koen Rygole, landschapsarchitect en oprichter van burO Groen.
Herkenbaar landmark
Naast het staaltje landschapsarchitectuur, zorgt de gekozen architectuur ervoor dat de site in een mum van tijd is uitgegroeid tot een herkenbaar landmark op de as Gent-Kortijk, wat tevens een win-winsituatie is voor de 30 innovatieve en ambitieuze merken die NOA maken.
NOA Outdoor Living staat ook voor innovatie en hier kent elk product zijn verhaal: Renson staat voor ‘Creating Healthy Spaces’, eSafe zorgt voor look & feel, voor totale harmonie in de sfeermakers, Carpentier zet zich in voor mens en planeet, Steenbakkerij Vande Moortel loodst ons door hun traject van innovatie en technologie en is klaar voor de toekomst, Schellevis (in samenwerking met bouwmaterialen Van den Braembussche) is een structuur die je (h)erkent, Royal Botania en Ghequiere Outdoor Concepts brengen hun verhaal van kennis, durven en succes, Cubic Outdoor Living levert betrouwbaar en compromisloos maatwerk …
Een greep uit de vele verhalen. Laat elk jullie inspireren en motiveren én laat ze allen samen een uitnodiging zijn tot ontmoeten, vergaderen en netwerken. Professionals als tuin- en landschapsarchitecten en aannemers zijn hier samen met hun klanten welkom, kunnen samen brainstormen en samen plannen concreet maken.
@ NOA Outdoor Living is het fijn vertoeven: naast een warme ontvangst genoten BFG-FBEP leden van een inspirerende rondleiding door het park en aansluitend van een smakelijk netwerk rond sfeervol, gedekte tafels. Een netwerk van deze grootorde is een win-win zowel voor de genodigden, die op deze manier de producten van de aanwezige partners van NOA leerden kennen, als voor de partners die naast de voorstelling van hun product de gelegenheid namen naar de noden en de bezorgdheden van de sector te polsen, zodat ze daar bij verdere ontwikkelingen rekening mee kunnen houden.
Benieuwd naar meer, naar de andere verhalen? CG Concept en BFG-FBEP raden u een bezoek aan! Meer info vind je op www.noa-outdoor.com.
Tekst : Lisbeth Creemers (BFG-FBEP)
Beelden: NOA Outdoor Living